18
jun
2018
0
Sinaasappels

Dipje op je werk? Dankzij deze snacks zit jij altijd vol energie!

Iedereen maakt het wel eens mee tijdens of na een lange dag op kantoor. We kijken wat wezenloos voor ons uit, kunnen ons maar niet concentreren en het energielevel lijkt ver onder nul te liggen. Zorg daarom altijd dat je de volgende (gezonde) snacks bij je hebt en je zal nooit meer zonder energie komen te zitten!

–  Geschreven door Emilie Hilgenga – 


Voordat we je de zeven wondermiddelen introduceren, moeten we eerst kijken naar wat er nou precies voor zorgt dat je lichaam energie heeft. In haast al het voedsel dat we eten zit energie, maar de mate en de kwaliteit van deze energie verschilt enorm per voeding. Hoewel zaken als stress, slaappatroon en je ritme uiteraard ook een grote rol spelen in je energielevel, is voedsel (meestal) de cruciale factor.

1.      Amandelen

Hoewel te veel vet eten ervoor zorgt dat je je futloos kan voelen, zijn er vetten die juist gezond zijn voor het lichaam. Veel van die vetten vind je in vis en noten. En aangezien het niet echt handig is om rond te zeulen met een gerookte makreel of een moot zalm, is rondlopen met een zakje amandelen dé manier om snel een energieboost te krijgen.

2.      Eieren

Als er één type voedsel is dat werkelijk bomvol energie zit dan zijn het wel eieren. Eiwitten zijn een heel belangrijke bron van energie, en het is niet verrassend dat er in eieren veel eiwitten zitten. Kook ´s ochtends voordat je naar werk gaat een eitje, neem hem mee naar je werk en pel hem daar op het moment dat je voelt dat je wel wat energie kan gebruiken.

3.      Avocado

Ook zo´n wondersnack. Werkelijk kerngezond en boordevol energie. Avocado´s bevatten namelijk eiwitten, vezels, gezonde vetten en vitamines (B en C). Daarnaast is een avocado ontzettend makkelijk mee te nemen, het enige wat je hoeft te doen is een avocado en een lepel mee te nemen naar je werk en je hebt haast geen lunch meer nodig.

avocado
Bron: Pexels

4.      Yoghurt

Zuivelproducten zijn goed voor je energie vanwege het calcium. Yoghurt is dan helemaal een wondermiddel, want daarin zitten naast calcium ook nog eens eiwitten, vitamines B2 en B12 en gezonde vetten. Daarbij is het wel belangrijk dat je kiest voor magere yoghurt, omdat juist volle yoghurt meer verzadigde vetten bevat.

5.      Sinaasappels

Uiteraard zijn alle groenten en fruit gezond, zeker als je ze onbespoten eet. Maar we pikken sinaasappels er even uit, omdat deze supervrucht zo bomvol gezonde voedingsstoffen zit. Vitamines, calcium, kalium, vezels: sinaasappels hebben alles en als je er één per dag eet zal je de energie door je lijf voelen vloeien.

Sinaasappels
Bron: Pexels

6.      Water

Koffie en Red Bull hebben cafeïne, vruchtensapjes hebben (toegevoegde) vitamines, maar het gezondste drankje dat je bij je kan hebben, en waar je een hoop energie uit haalt is ´gewoon´ water. Als je een paar uur hard werkt vergeet je nog wel eens een slokje water te drinken en terwijl je langzaam uitdroogt, voel je de energie wegglippen. Drink een paar flinke slokken water als je je moe voelt, je zal direct resultaat merken!

7.      Bananen

Als laatste de grootste wondervrucht: bananen. Het eten van een banaan is pure brandstof binnenkrijgen – als je kijkt naar wat er in een banaan zit, zie je gelijk waarom. In bananen zitten alle gezonde suikers die je lichaam energie geven en ze zitten vol met vezels. Eet er één en je zal je dag fluitend doorkomen!

You may also like

LinkedIn
Van lelijk LinkedIn-eendje tot mooie zwaan: basistips voor jouw profiel
Ranking Disney-prinsen
Ranking Disney-prinsen
Ranking Disney-prinsessen
Ranking Disney-prinsessen

2 Responses

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: