2
aug
2017
0
Emilie Sobels

Power Woman: Emilie Sobels

Ik ken heel wat inspirerende vrouwen. Vrouwen met een visie, vrouwen met een droom, vrouwen die een risico durfden nemen. Deze maand kreeg ik de eer om Emilie Sobels een aantal vragen te stellen. Emilie is de oprichtster van Hashtag Workmode, een bedrijf met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam waar je als onderneemster of creatieveling een werkplaats kan huren. Dat Emilie ook een expert is in social media, valt af te leiden uit de inrichting van de werkplaatsen die volledig Instagram-proof zijn. Samen met Martje Haverkamp bracht Emilie eerder dit jaar een boek uit: Babe, you got this. Het werd een verzameling van adviezen van succesvolle vrouwelijke onderneemsters. Hoog tijd om dit zakenwonder eens te vragen naar haar eigen beweegredenen en adviezen.

Naam: Emilie Sobels
Geboortedatum: 06-04-1988
Beroep: Ondernemer
Studies: Communicatiemanagement (Hogeschool Utrecht), Fashion & Branding (Amsterdam Fashion Institute)

Hoe ziet een typische werkdag er bij jou uit?

Sinds kort heb ik mijn mail niet meer op mijn telefoon, en daardoor begint mijn dag een stuk relaxter dan wanneer ik nog in bed, net wakker al naar allerlei berichten keek. Ik begin vrij laat, en ben meestal pas om 9.30 uur op kantoor. Dan heb ik veel afspraken gepland, tot een uur of 15 of 16. Daarna probeer ik mijn mailbox bij te werken en vragen te beantwoorden van mijn team. In het weekend of ’s avonds werk ik aan zaken die langer mijn aandacht nodig hebben dan de korte berichten.

Welke stappen zet je vandaag om je droom te realiseren?

Vandaag ben ik bezig met het bepalen van onze strategie voor Q3 en Q4. Als ik terugkijk op het eerste half jaar hebben we prachtige stappen gezet, die bepalend zijn geweest voor het verdere verloop van mijn bedrijf. Ons team werkt keihard aan de groei van het bedrijf en daar ben ik reuze trots op.

Wanneer wist je dat je Hashtag Workmode wou uitbouwen?

Vrij snel, eigenlijk toen ik merkte dat er enorm veel aansluiting was bij mijn doelgroep. Binnen twee weken zat onze eerste locatie vol en stroomden de aanmeldingen binnen. Dat gaf me het vertrouwen om een tweede locatie te openen in Amsterdam en uiteindelijk een derde, in Rotterdam.

Wat was tot nu toe de grootste moeilijkheid in je loopbaan, en hoe ben je hiermee omgegaan?

Wat ik lastig vind is het aspect personal branding. Het is enorm fijn als je jezelf aan je merk verbindt, omdat dat een bedrijf een stuk tastbaarder en persoonlijker maakt. Mensen houden nu eenmaal van mensen. De moeilijkheid daarin zit ’m in schalen en groeien. Bij een personal brand zien mensen vooral mijn gezicht en verwachten ze dat ik alles zelf doe, maar ik kan nu eenmaal niet alles alleen doen en moet ook zaken uitbesteden. Bovendien zijn er mensen die in een veel dingen stukken beter zijn dan ik.

Wat vind je het leukst aan je beroep?

De vrijheden die horen bij het ondernemen en de verantwoordelijkheid voor alle keuzes die ik maak. Beiden kunnen ook juist een negatief aspect zijn van ondernemen, want het zorgt er ook voor dat ik geregeld ’s avonds of tijdens vakanties doorwerk, en dat verkeerde keuzes dus ook mijn probleem zijn. Maar vooralsnog zou ik niets liever willen.

Wat wens je jezelf toe in de toekomst?
Een fijn, gelukkig en gebalanceerd leven met genoeg uitdaging in mijn werk en tijd voor familie en vrienden. Dat laatste is nog wel eens schipperen.


Heb je tips voor jonge vrouwen die een gelijkaardige droom hebben?
Geloof in jezelf. Ook jij bent een girlboss.

Emilie Sobels

Credits: Kee and Kee

Bedankt Emilie!

You may also like

Power Woman
Power Woman: een krachtige term of geknipt voor Morphing Time?
Facebook Advertentie
Een facebook advertentie maken: een doeltreffende strategie?
Daisy Vercruysse
Power Woman: Daisy Vercruysse
Werk als dienstbaarheid
Wat als we ons werk als ‘dienstbaarheid’ zouden uitspreken?

Leave a Reply

%d bloggers liken dit: